مرتبط با ایرانمطلب‌ها

هرجا کرد هست آنجا ایران است…

نوشته سرور دکتر سهراب اعظم زنگنه

من کُرد هستم و همه ی ایران‌زمین تاریخی را خاک کُردها و میهن مشاع آنها با دیگر ایرانیان می دانم. اگر کسانی جز این می اندیشند و خود را متعلق به ملتی جداگانه از ملت بزرگ و تاریخی ایران می دانند، فریب خورده، جاسوس یا عامل بیگانه اند و جایی درمیان ما ندارند. اینان تاریخ میهن خود را نمی دانند؛ این سرزمین ایران‌زمین است و هیچ قوم، دسته و گروهی تافته ی جدا بافته از ملت بزرگ ایران نیست و حق ندارد برای بخشی از ملت یگانه ی ایران در این سرزمین همیشه مقدس تعیین تکلیف نماید. سرنوشت همه ی ایرانیان هزاران سال است که به هم گره خورده و فریب خوردگانی بنام بخشی ازمردم یا ساکنین این سرزمین حق ندارند مردم مارا از نعمات همه ی ایران‌زمین تاریخی محروم نمایند و با توهات خیالبافانه ای به ظاهر مدافع کُردها و یا … خائنانه بر بخشی از این سرزمین حکمرانی جداگانه برقرارنمایند. سرزمین های کردنشین و دیگر ساکنین نواحی ایران‌زمین ملک طلق هیچ گروه، قوم و دسته ای نیست بلکه ملک مشاع همه ی ایرانیان است.

ایران‌زمین تاریخی جمع ملل دیگر و جدایی از ایرانیان نیست! در ایران‌زمین فقط یک ملت یکپارچه و تاریخی زندگی می کند و آن ملت بزرگ ایران است. هرکس که جز این می اندیشد و تبلیغ می کند، یعنی صراحتا خود را ایرانی نمی داند، واضح است که در ایران‌زمین جایی ندارد و نمی تواند درباره ی زندگی و سرنوشت مشترک و یگانه ی ایرانیان اظهار نظری نماید و خیالتان را راحت کنم که اگر کسانی خود را وابسته ی ملل دیگری غیر از ملت یگانه ی ایران می دانند، دیگر باید این کشور را که ایران است ترک کنند و آز هر نوع دخالتی در مورد آینده ما اکیدا پرهیز نمایند و بدانند.

ایران ما هرگز فدرال نخواهد شد و به وضوح در جریان خیزش اخیر مردم ایران اگر کر نبودند، شنیدند که مردم یکپارچه فریاد زدند «جانم فدای ایران».

جز این هرگونه خیالبافی ژاژخواهی جنایتکاران و دشمنان تمامیت ارضی ایران‌زمین تاریخی است و با هزارمن سریش به دامان پاک هیچ کُرد شرافتمندی نخواهد چسبید. ایران به همه ی ایرانیان تعلق دارد و مالکیت و حاکمیت بر وجب به وجب این سرزمین مشاع است.

پاینده ایران

دکتر سهراب اعظم زنگنه

۱۶ خردادماه ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا